Середа, 24.01.2018, 11:58
Головна Мій профіль Реєстрація Вихід RSS
Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Учитель online
Сайти і блоги адміністрації школи


Сайти і блоги учителів школи


ІКТ в навчально-виховному процесі


Інтернет-підтримка вивчення предметів

Офіційно






Поради для батьків
Нам виповнилося
Статистика
Flag Counter
Скарбниця мудрості
У всьому людському житті немає жодної хвилини, яку було би дозволено проводити легковажно та безтурботно
(Дмитро Писарєв)
Календар
«  Березень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ВСЕ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ
Все для учня


Все про ЗНО
Посилання на сторінки мережі Інтернет, присвячені зовнішньому незалежному оцінюванню

16.01.2018
Основні зміни в процедурі реєстрації для участі в ЗНО-2018
29.12.2017
Інтенсифікація підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з математики (планіметрія)
10.12.2017
Онлайн-тренажер ЗНО від ВГ "Основа" (математика, біологія, хімія, історія України, українська мова, англійська мова)
19.11.2017
Календар ЗНО-2018
13.11.2017
Тренувальні тести ЗНО з усіх предметів

Усі матеріали розділу








Захист прав дітей
Якщо тобі потрібна допомога

”la-strada”

Знаменні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

УВАГА, КОНКУРС!
Запрошуємо до участі в конкурсах:














З усіх питань щодо участі в конкурсах звертайтесь до своїх учителів-предметників
Відзнаки сайту
Відлік пішов!


Пошук по сайту

Архів записів
Головна » 2017 » Березень » 16 » Безпека дітей в Інтернеті
20:09
Безпека дітей в Інтернеті
В Україні все більше дітей стають активними користувачами мережі Інтернет. За даними ЛігаБізнесІнформ на сьогоднішній день в Україні понад 200 тис. дітей віком від 5 до 18 років користуються послугами Інтернет. І кількість юних користувачів зростає з кожним роком більше ніж на 30%, при цьому тільки 15% батьків здогадуються про труднощі, з якими стикаються їх діти в Інтернеті, та менше половини батьків мають уяву про елементарні засоби безпеки у мережі Інтернет.
Проблема безпечного перебування дитини в Інтернеті найчастіше зводиться до підтримки розвитку технологій, які б захистили дітей в Інтернеті. Та ця проблема не є винятково технічною або технологічною. Вона стосується виховних, освітніх і етичних, а також соціальних та правових аспектів. Кожен раз, коли підліток підключається до мережі Інтернет, він стикається з низкою небезпек та загроз.

В мережі дитина може стикатися з такими загрозами:
  • проблеми технологічного характеру: недбалість дитини, яка відкрила вкладення електронної пошти або завантажила з веб-вузла файл чи небезпечний код, може привести до потрапляння в комп'ютер вірусу. Альтернативним та простим методом розповсюдження вірусів є програми обміну миттєвими повідомленнями, оскільки ці додатки часто дозволяють користувачам прикріплювати файли до повідомлень, тому заражені файли можуть легко розповсюджуватися та навіть надавати можливість віддаленого керування комп'ютером, на якому ці файли були відкриті;
  • доступ до сайтів з неприйнятним змістом: в Інтернеті підлітки можуть стикнутися з неприйнятними матеріалами, що провокують виникнення ненависті, спонукають до здійснення небезпечних чи протизаконних дій. Кожна третя дитина, перебуваючи в глобальній інформаційній мережі, стикалася з небажаним контентом, а кожна п'ята піддавалася насильству з боку користувачів мережі. Безпосередня небезпека для дитини надходить з сайтів, різноманітних чатів, електронної пошти, систем миттєвих повідомлень тощо. Часто безліч сторінок, що не відносяться до вибраної теми, відображаються у вигляді спливаючого вікна будь-якого змісту, особливо порнографічного. Хоча кількість спроб урядів різних країн щодо врегулювання змісту сайтів для перегляду в Інтернет зростає, на сьогоднішній день практично вся інформація доступна без обмежень;
  • розголошення конфіденційної інформації: підлітків можуть умовити надати відомості особистого характеру такі, як ім'я, прізвище, адреса, вік, стать або інформація про членів сім'ї. Навіть якщо такі дані про вашу дитину запитують організації, що заслуговують на довіру, батьки чи вчителі все одно повинні піклуватися про забезпечення конфіденційності цієї інформації. З іншого боку, організатори Інтернет-проектів повинні гарантувати конфіденційність використання особистої інформації. І це також суттєва проблема, оскільки, на жаль, поки що таких механізмів не існує;
  • контакт з незнайомцями через чати або електронну пошту: навіть якщо більшість користувачів мають добрі наміри при використанні чат-систем, існує та збільшується, на жаль, кількість людей, які використовують ці бесіди, щоб примусити дітей видати особисті та банківські дані, такі як номери рахунків, кредитних карток, паролі. В інших випадках вони можуть виявитися психічно неврівноваженими особами, які можуть нанести моральну шкоду дитині через Інтернет, або навіть примусити на особисту зустріч, яка може призвести до нанесення фізичної шкоди;
  • неприємності, пов'язані з фінансовими втратами: розвиток електронної комерції зробив можливим придбання майже всіх товарів через Інтернет. Людина будь-якого віку, маючи банківський рахунок або кредитну картку, може без проблем робити онлайн-купівлю. Тому одна з проблем, що виникає при виході дітей в Інтернет, це можливість дітей робити онлайн-покупки без відома дорослих.
Небезпеки, які постають перед дітьми при підключенні до Інтернет, є серйозними, але було б недоцільно повністю заборонити підліткам вихід в Інтернет, оскільки всесвітня мережа стає важливою частиною багатьох аспектів повсякденного життя. Тому при роботі в мережі важливо бути обережними та використовувати засоби безпеки.
Можливе встановлення на комп'ютер спеціально створених програм-фільтрів, які переривають перебування дитини в мережі при наборі слова, на яке встановлено заборону. Та ці фільтри недосконалі, і школярі не зможуть отримати додаткову інформацію з багатьох тем. Існують також інші фільтруючі програми, що блокують роботу комп'ютера кожен раз, коли учень вводить свої особисті дані. Отже, дитина не зможе підписати свою роботу на конкурс освітніх Інтернет-проектів. Таким чином використання фільтрів вирішує проблеми онлайн-безпеки дітей в Інтернет лише частково.
За словами Паррі Афтаб, яка займається питаннями безпеки дітей в Інтернет, кращий фільтр, який може дійсно забезпечити безпеку дитини в мережі та розв'язати багато інших проблем, – в голові у самої дитини, а дорослим потрібно тільки "настроїти” цей фільтр.
Знання батьками інтерактивного обмеження при використанні інформаційних ресурсів всесвітньої мережі – перший крок до психологічного та правового захисту дитини, яка використовує Інтернет для освіти. Пояснити школярам правила безпечного використання Інтернет, допомогти вибрати нік та пароль краще до того, як вони отримають доступ до мережі та індивідуальні адреси електронної пошти. Доцільно пояснити юним користувачам, що, якщо ми хочемо, щоб усі інформаційні ресурси світу були нам відкриті, ми повинні бути готові до того, що всі наші дії будуть не менш відкриті для всього світу.
Знаходження в мережі багато в чому нагадує перебування у громадському місці. Вчителі або наставники вивчають разом з дітьми зміст мережі, навчають дітей уникати непристойного, небажаного, дотримуватися етикету в Інтернет.
Згідно з досвідом країн, які стикнулися з проблемами Інтернет-безпеки, одним із засобів організації роботи школярів в Інтернет є розробка правил безпечного використання всесвітньої мережі. Діти повинні знати, з якими загрозами вони можуть стикнутися в мережі та як можна уникнути небезпеки.

Правила безпечної роботи в Інтернет:
  • не надавати нікому свої паролі;
  • без гострої необхідності не надавати особисту інформацію по електронній пошті, в чат-кімнатах;
  • не надавати відповіді на послання непристойного та грубого змісту;
  • повідомити старшим про отримання інформації, яка примусить почуватись незручно або налякано;
  • не погоджуватись на зустріч з випадковим онлайновим другом. Якщо все ж таки це необхідно, то зустріч повинна відбуватися в громадському місці або у присутності друзів чи батьків;
  • не відправляти нікому своє фото;
  • не здійснювати комерційні операції через мережу Інтернет.
Порівняльна характеристика запобіжних заходів безпеки в реальному житті та в мережі Інтернет:

Запобіжні засоби безпекиВ реальному життіВ мережі
Нікому без дозволу не давати особисту інформаціюКіднепінг, жорстке поводження, психологічна атакаВам можуть надсилати листи некоректного змісту. Ви можете побачити своє фото в рекламних роликах, порнографічних зображеннях тощо
Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з онлайновим другомЧастіше ви не спілкуєтесь з незнайомими людьми на вулиці.Оскільки реєстрація в мережі анонімна, то можливо, що 12-ти річна дівчинка може насправді бути 40-річним чоловіком
Перевіряйте достовірність та правдивість інформаціїДеякі газети друкують неперевірену або неправдиву інформаціюДостовірність та правдивість інформації, отриманої в мережі перевіряйте у довідниках, енциклопедіях
Не давати нікому свої паролі (ключі)Віддані ключі від квартири можуть призвести до крадіжкиВіддані паролі можуть призвести до витоку інформації, грошей з кредитних карток
Не робити протизаконних вчинків і речейПоводитись етично. Можливі покарання згідно з законами України.Поводитись етично. Використання текстів та картинок з Інтернет може порушувати авторські права





Категорія: Все для батьків | Переглядів: 87 | Додав: alexander