Вівторок, 20.11.2018, 14:00
Головна Мій профіль Реєстрація Вихід RSS
Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Учитель online
Сайти і блоги адміністрації школи


Сайти і блоги учителів школи


ІКТ в навчально-виховному процесі


Інтернет-підтримка вивчення предметів

Офіційно






Поради для батьків
Нам виповнилося
Статистика
Flag Counter
Скарбниця мудрості
Немає якоїсь "спеціальної науки кохання", - пам'ятайте це, - є наука людяності; хто оволодів її азбукою, той готовий до благородних духовно-психологічних і морально-етичних стосунків. Кохання – це найсуворіший екзамен людяності.
(В.О.Сухомлинський
Календар
«  Червень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ВСЕ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ




Все для учня


Захист прав дітей
Якщо тобі потрібна допомога

”la-strada”

Знаменні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

УВАГА, КОНКУРС!
Запрошуємо до участі в конкурсах:














З усіх питань щодо участі в конкурсах звертайтесь до своїх учителів-предметників
Відзнаки сайту
Відлік пішов!


Використай цей час на повну!
Пошук по сайту

Архів записів
Головна » 2013 » Червень » 19 » ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ
13:32
ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ

Щоб дитина могла добре вчитися, до моменту вступу до школи у неї повинні бути розвинені такі системи і функції організму, які відчувають підвищене навантаження з самого початку навчання. Насамперед, це стосується центральної нервової системи. Дитина повинна вміти гальмувати свою рухову активність, інакше їй буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприйняти те, що говорить учитель, навчитися читати і писати. Для того, щоб дитина оволоділа письмом, малюванням необхідно, щоб у неї дрібні м'язи кисті руки досягли певного розвитку та сформувалися моторні (рухові) навички. Та, нарешті, необхідно, щоб у дитини була добре розвинена мова, щоб вона вміла чітко висловлювати свою думку та правильно вимовляла звуки. Без цього дитина не зможе навчитися грамотно писати.

Більшість дітей, які приходять у перший клас, функціонально готові до виконання шкільних вимог та без утруднень справляються з навчальними завданнями. Але, як довели багаторічні спостереження педагогів, психологів, лікарів, серед першокласників є і такі діти, яким важко навчатися, хоча розумово вони розвинені нормально. Деякі вже з самого початку стають невстигаючими учнями, інші виконують шкільні вимоги, мають добрі і навіть відмінні оцінки, але досягають цього ціною великого напруження. А воно дуже швидко призводить до перевтоми та погіршення стану здоров'я дитини; знижується темп фізіологічного збільшення ваги тіла, з'являються роздратованість, плаксивість, порушується сон. Такі діти не готові до навчання, тому що у них запізнюється розвиток необхідних шкільних функцій.

Тому ще до вступу дитини до школи можна і треба за допомогою спеціальних вправ намагатися прискорити розвиток необхідних для навчання в школі функцій. Готувати до школи треба всіх дітей і, насамперед, тих, які не ходять до дитячого садка.

Щоденні заняття з дитиною краще починати, як тільки їй виповниться 5 років. Нехай вона систематично займається малюванням: розфарбовує, перемальовує, малює самостійно — не стримуйте її фантазії, але стежте, щоб вона правильно тримала олівець, фломастер, пензлик. Дуже корисно ліпити з пластиліну, вирізати з паперу, тканини, картону різноманітні фігури (ножиці мають бути достатньо гострими, але з заокругленими кінцями). Якщо є конструктор з дрібними деталями, збирайте його разом  з дитиною. Навчайте дітей пришивати гудзики, а дівчаток в'язати гачком, вишивати, але лише під вашим контролем! Все це стимулюватиме розвиток дрібних м'язів руки.

Починаючи з січня того року, з якого дитина має йти до школи, 1-2 рази на тиждень займайтеся спеціальною підготовкою руки до письма, яка передбачає розвиток:

  • зап'ястя руки й дрібних м'язів пальців;
  • координації рухів руки, пальців, очей, передпліччя;
  • окоміру (вміння визначати центр, середину, підпорядковувати рухи руки, очей контролю свідомості);
  • просторових уявлень (зліва, справа, внизу, над і під лінією, між лініями);
  • плавності, точності й ритму рухів;
  • уміння проводити протягом 0,5 хвилини безвідривні лінії олівцем на папері, в зошиті.

Дитина повинна ще до школи набути певного чуттєвого досвіду просторової орієнтації, навчитися керувати своїми рухами та коригувати їх.

Спочатку дитині пропонуються вправи на проведення прямих, похилих, ламаних, вертикальних і горизонтальних ліній, потім — вправи на проведення округлих, напівовальних, овальних ліній. Далі пропонують вправи на безвідривне проведення ліній та штрихування.

Тренувати руку дитини до письма необхідно у зошиті в лінійку. Ці вправи не призначені для навчання дитини письма (педагоги наполегливо радять не робити цього до школи), а лише тим прийомам та рухам пальців і кисті, за допомогою яких виконуються різноманітні розчерки.

Крім того, ці заняття сприятимуть вихованню посидючості, уваги, зосередженості, звички до систематичних занять; зберігати при цьому відносну нерухомість — тобто, всього того, що буде потрібним у школі.

На початку заняття слід показати дитині на маленькій дошці або на аркуші паперу, як повинні рухатися пальці та кисть руки під час виконання чергового елемента. Далі відпрацюйте цей рух з дитиною у повітрі. Потім запропонуйте їй відтворити опрацьований рух: обвести по пунктирній лінії зразок елемента. Після цього потрібна фізкультпауза: нехай дитина кілька разів стисне пальці в кулачок та енергійно розтулить його. А потім вона повинна самостійно зобразити заданий елемент письма на папері.

Пам'ятайте: 5-6 річна-дитина не може писати безперервно понад три хвилини: з'являються помилки. Через 2-3 хвилини праці (за цей час дитина встигає заповнити 1-2 рядки) зробіть перерву, щоб повторити вправи для рук, дати їм відпочити. Разом з дитиною обговоріть її роботу, за старанне виконання елементу похваліть її, на помилки зверніть увагу. Потім запропонуйте виконати ще 1-2 рядки.

Друге заняття (через 2-3 дні) присвятіть відтворенню цього ж елементу ще на 3-4 рядках. Засвоювати більше одного елементу за тиждень не варто, бо рухова навичка не встигне закріпитися. Вправи з написання елементів букв перемежовувати з іншими вправами: штрихуванням фігур, усними завданнями на розвиток звуко-буквеного аналізу слова (яка перша буква в слові, яка остання, яка в середині трибуквених слів), вправами на розвиток фонематичного сприймання (якими буквами відрізняються словарак-лаккоса-коза тощо), складання оповідання за малюнком. Кожне заняття має продовжуватися 20-30 хвилин, бо діти цього віку не можуть висидіти довше, та ще у правильній позі, що дуже важливо. Нагадуємо: стіл, за яким працює дитина, стілець, на якому вона сидить, мають відповідати її зросту, а зігнуті в колінах під прямим кутом ноги — твердо стояти на підлозі або на підставці. Відстань від зошита до очей встановлюється так: рука, зігнута в лікті, спирається на стіл, кінчики пальців торкаються кутика ока. Світло має падати на зошит зліва.

Ще один важливий момент підготовки дитини до школи — це мовлення. Якщо дитина має вади звуковимови, слід своєчасно звернутися по допомогу до логопеда. Спостереження педагогів та психологів свідчать, що діти, які неправильно вимовляють окремі звуки, пишуть також неправильно. Для того, щоб у дитини добре сформувалося мовлення, частіше обговорюйте з нею прочитані книжки, пропонуйте розповідати про побачене або складати оповідання за серією малюнків. Дитина, яка йде до першого класу, повинна знати дані про своїх батьків, свою адресу, орієнтуватися в поняттях часу (пора року, день тижня, період доби).

Якщо всі вищезазначені вправи та завдання будуть регулярно виконуватися з дитиною, ви можете бути певні, що ваша дитина прийде до школи достатньо підготовленою.

А перевірити, чи готова саме ваша дитина до навчання в школі можна за допомогою тесту.

Категорія: Все для батьків | Переглядів: 435 | Додав: alexander