Воскресенье, 26.02.2017, 23:35
Головна Мій профіль Реєстрація Вихід RSS
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Вчитель online
Віннікова Т.М.

Informatics

ITeacher

Школа з Google

Шумейко Юлія

Кузнецова І.О.

Філологія

Кранкус О.М.

Література

Миташоп Т.С.

Неклеса С.А.

Фізра

Образотворче мистецтво

Захист Вітчизни


Офіційно






Освітянські новини
Поради для батьків
Приєднуйтесь!



Наше опитування
Ну і як вам наш сайт?
Всього проголосували: 192
Нам виповнилося
Статистика
Flag Counter
Українізуймося!


Перевір МОВУ!
Календар
«  Февраль 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
ВСЕ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ
Все для учня

Захист прав дітей
Якщо тобі потрібна допомога

”la-strada”

Знаменні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

УВАГА, КОНКУРС!
Запрошуємо до участі в конкурсах:














З усіх питань щодо участі в конкурсах звертайтесь до своїх учителів-предметників
Відзнаки сайту
Відлік пішов!

Пошук по сайту

Архів записів
ШКОЛА СПРИЯННЯ ЗДОРОВ'Ю
 
Базовий загальноосвітній заклад з впровадження європейських стандартів превентивної освіти
 

 

Ціннісні аспекти здоров'язбережувальної діяльності школи

Основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність. Провідною тенденцією виховання стає формування системи цілісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе.

Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно–душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції. 

Результати опитування учнівської молоді та керівників навчальних закладів в Україні, що проведено у 2010 році в межах міжнародного проекту «Здоров'я та поведінкові орієнтації учнівської молоді України» свідчать, що:  

  • 11% учнівської молоді курять щодня, а 4% - хоча б раз на тиждень ;
  • 46% респондентів вживали алкоголь протягом останнього перед опитуванням місяця (48% - серед хлопців, 45% - серед дівчат);
  • Досвід вживання марихуани або гашишу у своєму житті  мали 16% учнівської молоді віком 15–17 років (24% - серед хлопців, 9% - серед дівчат), за останні 12 місяців вживали наркотичні речовини 8% опитаних (14% - серед хлопців, 4% - серед дівчат);
  • 38% учнівської молоді щонайменше раз на рік брали участь у бійках, 32% - зверталися до медиків із травмами, майже 42% не рідше одного разу на 2 місяці потерпали від образ і 47% ображали інших учнів/студентів свого навчального закладу;
  • 42% опитаної учнівської молоді віком 15-17 років мають досвід статевого життя (55% серед хлопців, 31% серед дівчат), від 7 до 15% підлітків (залежно від місця навчання) вступали в статеві стосунки до 15 років.
Отримані результати поширеності тютюнокуріння та вживання алкоголю, зростання кількості долучених до цього дівчат, рівень вживання наркотиків, збільшення кількості випадків насильства, зменшення віку початку статевого життя і збільшення чисельності учнівської молоді, яка практикує статеві контакти свідчать про нагальну потребу посилити ефективність профілактичної роботи за цими складовими.

Аналіз становища здоров'я дітей у нашій країні підтверджує, що пошуки методів освіти і виховання, форм його організації щодо збереження та зміцнення здоров’я молодого покоління держави набувають особливого значення. Успішне досягнення цієї мети можливе тільки при методичній, комплексній і узгодженій роботі батьків, педагогів, лікарів, юристів і соціологів. 

У національній доктрині розвитку освіти в Україні «виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів» визначено серед пріоритетних завдань шкільної освіти.

Школа – життєвий простір дитини, в якому вона перебуває близько 70% свого часу, тому перш за все в школі дитина має отримати знання про будову та життєдіяльність людського організму, напрацювати навички, які б зміцнили здоров'я, підвищили якість життя. В загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №10 м.Світловодська Кіровоградської області прагнуть створити здоров'язберігаючий освітній простір. З цією метою розроблено Модель виховної системи щодо формування здоров'язберігаючої компетентності учнів. Як основний напрямок роботи обрано проблему: «Формування здоров'язберігаючих компетентностей учнів засобами виховної роботи». Визначена така мета діяльності: виховати дитину з духом відповідального ставлення до власного здоров'я і здоров'я оточуючих як найвищої індивідуальної та суспільної цінності. 

Для досягнення цієї мети окреслені такі шляхи:

  • комплексний підхід до гармонійного формування здоров'я фізичного, психічного, соціального і духовного;
  • пропаганда здорового способу життя;
  • виховання культури поведінки;
  • запровадження різних форм рухової активності та інших засобів фізичного вдосконалення;
  • статеве виховання;
  • моніторинг результатів виховної діяльності щодо формування ключових здоров'язберігаючих компетентностей;
  • удосконалення форми і методів виховного впливу;
  • співпраця з зацікавленими організаціями.

Педагогічний колектив школи постійно працює над удосконаленням структури виховного процесу, звертається до сучасних моделей, технологій виховання. Першими кроками реалізації поставленої мети було створення Координаційної ради «Школи здоров'я», збагачення новими функціями психологічної та медичної служби школи, формування творчих груп класних керівників, активізація діяльності комісії «Здоров'я» Шкільної мерії, як форми учнівського самоврядування, а також активні пошуки зовнішніх зв'язків школи здоров'я.

Таким чином, процес набуття учнями здоров'язберігаючих компетенцій є керованим, чітко організованим і спланованим на індивідуальному, класному та загальношкільному рівні.

В школі реалізується загальношкільний проект, який має розділи:
І розділ «Вчимося бути здоровими»
ІІ розділ «Моніторинг здоров'я»
ІІІ розділ «Здоровий спосіб життя»
IV розділ «Попередження нещасних випадків і травматизму»
V розділ «Масові заходи»
VI розділ «Від здорового вчителя до здорової дитини»
VII розділ «Наочна агітація. Періодичні видання. Реклама»
VIII розділ «Створення матеріальної бази «Школи здоров'я»».

Головним розділом, з якого ми почали всю роботу, є розділ «Від здорового вчителя до здорової дитини», який передбачав:

  1. Облаштування учительської.
  2. Облаштування кімнати педагогічного розвантаження.
  3. Організацію групи здоров'я для вчителів.
  4. Організацію поїздок вихідного дня «Рідний край».
  5. Долучення вчителів до проведення загальнозміцнюючих процедур: ранкова зарядка, загартування під час купання у Кременчуцькому водосховищі, щотижневе відвідування сауни.
  6. Ознайомлення з оздоровчими системами шляхом самоосвіти, запровадження їх в практику роботи та обмін досвідом в межах школи.
  7. Проведення засідань педагогічної ради.
  8. Проведення науково-теоретичних та психолого-педагогічних семінарів, які були проведені за ключовими компетенціями, що сприяють здоров'ю.

Опрацьовуючи те, чи інше питання, паралельно передавали свої знання учням, визначивши напрямки через які можливі реалізації кожної складової здоров'я.

Ключові компетентності, що сприяють здоров'ю

Навички раціонального харчування

Навички рухової активності та загартування

Навички ефективного спілкування

Санітарно-гігієнічні навички

Навички організації режиму праці та відпочинку

Навички попередження конфліктів

Навички самоконтролю

Навички мотивації успіху та тренування волі

Навички співчуття (емпатії)

Навички самоусвідомлення та самооцінки

Навички управління стресами

Навички поведінки в умовах ризику

Визначення життєвих цілей

Аналіз проблем, прийняття рішень

Навички співробітництва

Впродовж 5-ти років в школі діє щоденник, створений спеціально для учнів школи. Окрім традиційних для щоденника компонентів у ньому розміщені пам'ятки–звернення до батьків стосовно правил культури поведінки, настанови щодо безконфліктного спілкування, схема безпечного шляху до школи, паспорт здоров'я. 

Як відомо, здоров'я починається з душевного комфорту, тому про створення позитивного морального клімату у колективі турбуються всі: і адміністрація, і вчителі, і учні. Кожен робочий тиждень починається із зустрічі класних керівників з класами, які ми називаємо «15 хвилин здоров'я». Спочатку метою їх проведення було надання інформації з різних питань здоров'я людини. Але поступово їхнє призначення дещо змінилось. Це час відвертої розмови вчителя з класом про проблеми, які виникли, час корисних порад одне одному, це дорогоцінні хвилини, коли вчитель має можливість відчути настрій всього класу і кожного учня, а відчувши, підбадьорити жартом, добрим словом, посмішкою. Так вчитель-майстер підносить своїх вихованців на хвилю емоційно-позитивного спілкування, а це запорука успіху у навчанні.

Педагоги своїм власним прикладом намагаються викликати у учнів бажання вести здоровий спосіб життя. Серед нас є ті, хто серйозно займаються спортом, прихильники «моржування» та раціонального харчування, знавці цілющих сил природи. Жвавий обмін корисною інформацією, надбанням життєвого досвіду проходить під час численних заходів: диспутів, конкурсів, усних журналів, ток-шоу.

В школі є періодичне видання «Вітамінчик». Цю газету випускають учні, вона містить їх роздуми, результати опитувань та анкет, новини шкільного життя. За консультацією та професійним коментарем учні звертаються до вчителів, батьків, медика, психолога. Так спільними зусиллями створюється цікава і популярна в школі газета, яка, маємо надію, навчила не одного учня, як подолати хвороби та згубні звички, як бути здоровою а, отже, щасливою людиною.

Народна мудрість стверджує, щоб виростити Людину, треба давати їй чотири уроки на день протягом десяти років. Ось ці уроки: Здоров'я, Любов, Мудрість і Праця.

На перше місце і віковий, і народний досвід, і сучасна педагогічна наука ставить саме Урок Здоров'я. То ж кожен третій понеділок місяця в школі проходить Година здоров'я, на якій учні отримують корисні знання про здоров'я і навички здорового способу життя. Нестача ж рухової активності компенсується проведенням ранкової зарядки та проведенням фізкультхвилинок на уроці за спеціально розробленими для кожного уроку комплексами.

Віннікова Т.М.
заступник директора з виховної роботи

 

 
 
Кейс здоров'язбережувальних ідей

 

 

Проектна діяльність:
 
 

 

 
 
 
 

 


Лекторська група "Ми ─ за здоровий спосіб життя!":


План роботи лекторської групи:
 
Банк педагогічного досвіду: