Субота, 28.03.2020, 23:16
Головна Мій профіль Реєстрація Вихід RSS
Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Учитель online
Сайти і блоги адміністрації школи


Сайти і блоги учителів школи


ІКТ в навчально-виховному процесі


Інтернет-підтримка вивчення предметів

Офіційно






Поради для батьків
Приєднуйтесь!





Нам виповнилося
Статистика
Flag Counter
Скарбниця мудрості
Знаєте, що таке малорос? Ні? Паршивець, просто кажучи, ні те ні се. Він, бачите, собі з походження – українець, з виховання – руський, з переконань – неук у всьому, що торкається рідного народу, по вдачі – боягуз, себелюб і раб. От це – малорос
(В.Винниченко)
Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
ВСЕ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ




Все для учня



Академічна доброчесність
Захист прав дітей
Якщо тобі потрібна допомога

”la-strada”

Знаменні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

УВАГА, КОНКУРС!
Запрошуємо до участі в конкурсах:














З усіх питань щодо участі в конкурсах звертайтесь до своїх учителів-предметників
Відзнаки сайту
Пошук по сайту

Архів записів
Головна » 2019 » Грудень » 29 » Опис досвіду роботи вчителя фізкультури Криворучко А.Г.
19:42
Опис досвіду роботи вчителя фізкультури Криворучко А.Г.
"Добути і зберегти своє здоров'я може тільки сама людина"
В.О.Сухомлинський
Проблема: Виховання інтересу і звички до занять фізичними вправами.
Здорова людина несе у навколишній світ тепло, красу, розуміння. Саме такими бачу своїх вихованців у майбутньому. Моя головна мета як учителя фізичної культури: розвиток здорової, гармонійно розвиненої особистості, здатної до творчості та самовдосконалення; забезпечення науково-теоретичної і фізичної підготовки; формування життєво важливих рухових умінь і навичок на основі залучення школярів до різноманітних видів спеціально організованої рухової та фізичної діяльності; залучення їх до занять спортом.
Шкільний вік є найбільш відповідальним періодом росту й загартування організму, розвитку моторики, фізичних якостей, збагачення рухового досвіду. Завдання школи – залучити дітей до систематичних занять фізкультурою, виховати в них бажання свідомо і самостійно використовувати фізичні вправи в режимі праці і відпочинку. Адже саме шкільний вік – важливий період фізичного виховання дітей, коли виробляється їхня постава, розвиваються основні фізичні якості (сила, спритність, гнучкість, витривалість), формуються і вдосконалюються рухові вміння та навички.
Основними моїми завданнями є :
  • розвиток в учнів основних фізичних якостей та рухових здібностей;
  • формування життєво важливих рухових навичок та вмінь;
  • набуття елементарних знань у галузі фізичної культури, гігієни та здорового способу життя;
  • виховання інтересу та звички до занять фізичними вправами;
  • виховання бережливого ставлення до свого здоров’я;
  • формування основ здорового способу життя та безпеки життєдіяльності;
  • формування необхідності розвивати свої фізичні якості та рухові здібності;
  • виховання морально-вольових і психологічних якостей особистості.
Дослідження фізіологів і педагогів свідчать про те, що рух є природною потребою дітей. Обмеження рухової діяльності не тільки затримує фізичний і розумовий розвиток дитини, а й призводить до наступних труднощів щодо оволодіння тією або іншою життєво необхідною навичкою. Діти, які мало рухаються і недостатньо бувають на свіжому повітрі, ростуть кволими і вередливими. Вони не впевненні в своїх силах, погано вчаться. Такі діти не відчувають бадьорості, яку академік І.П.Павлов назвав «м’язовою радістю». Допомогти їм можуть тільки фізичні вправи, виконання, яких підвищить рівень обміну речовин і діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму. Ось чому режим дня має передбачати якомога більшу рухову активність школяра. Найбільше розвиваються фізично і морально, закаляються у вольовому відношенні, краще пізнають один одного діти на уроках фізичної культури та в позакласних і в позашкільних заходах.
Я працюю над вихованням інтересу і звички до занять фізичними вправами. Готуючись до уроків, враховую і передбачаю фізичний стан класу, здійснюю особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. На уроках вирішую три основні напрями: оздоровчий, тренувальний, освітній. Намагаюсь проводити найбільше уроків на свіжому повітрі, з метою загартування організму дітей. Тренувальний напрям служить для підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній дає змогу озброїти учнів знаннями історії фізичної культури, гігієни фізичних вправ, освоєння учнями методики рухових дій, тренування розвитку рухових здібностей.
Окремих теоретичних уроків не проводжу, але повідомлення теоретичних знань планую на кожному уроці. Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
Однією з головних умов успішного навчання є здатність тримати дисципліну на уроці, в іншому разі не спрацьовують ніякі методичні прийоми і хитрощі. Дисципліна більшою мірою залежить від рівня насиченості уроку, від уміння вчителя перемикати фази уроку, від його здатності задавати мотивацію і стимулювати учнівські успіхи, від уміння використовувати на практиці активні методи навчання. У практиці роботи з фізичної культури застосовую різні методи навчання:
  • словесні (пояснення, розповідь, команда);
  • наочні (показ вправи вчителем);
  • практичні (виконання вправ учнями).
Намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів правильного уявлення про рухову дію, стараюсь привчати дітей до спортивної термінології, збагачувати їхній словесний запас.
Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, проводжу вступні уроки, уроки вивчення нового матеріалу, уроки повторення, уроки змішаного типу, контрольні уроки, підсумкові уроки.
На уроках використовую такі методи роботи учнів: фронтальний, потоковий, груповий, круговий, ігровий.
Фронтальний метод - найраціональніша форма організації занять за модулем «гімнастика», «легка атлетика». При такій формі учні шикуються в дві шеренги, при цьому перші номери за сигналом вчителя виконують завдання, а другі наглядають за діями напарників, помічають допущені помилки, здійснюють (у разі потреби) страховку і допомогу. Потім учні міняються і навчають один одного.
Потоковий метод забезпечує виконання вправи учнями по черзі один за одним, тобто потоком. Наприклад, стрибки у довжину з місця та розбігу.
При груповому методі учнів об’єдную в групи за рівнем фізичної підготовленості. Кожна група самостійно займається окремою вправою, яка потребує досить багато часу для вивчення. Роботою кожного відділення керує командир, він же забезпечує допомогу, виконує страховку. Після виконання першого завдання, відділення, по команді вчителя змінюють місця занять. Груповий метод дозволяє дати всім учням різноманітні завдання, але й потребує підготовки активу учнів, здатного керувати відділенням, страхувати, допомагати при розучуванні вправ. Груповий метод частіше використовую при удосконаленні рухових дій та навиків.
При коловому методі тренування учнів також поділяю на групи. Кількість їх залежить від кількості місць занять, станцій. Стараюсь складати такий комплекс вправ, який би забезпечив послідовне навантаження на всі групи м'язів. Цей метод дає змогу підвищити моторику, щільність уроку, розвивати фізичні якості, самостійність учнів.
В своїй роботі намагаюсь практикувати нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок – спортивна вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань по темі. 
Ігровий метод широко застосовується на уроках та в позаурочний час при проведенні спортивних заходів, дякуючи чому підвищується інтерес учнів до занять. Ігри, які внесені шкільною програмою, направленні на рішення не лише загально розвивальних, але й виховних і оздоровчих задач. Особливу активну участь беруть учні у змаганнях адже ігри у дітей викликають добрі емоції, приємні хвилювання: закінчиться участь у грі перемогою чи поразкою. Тому в нашій школі на уроках вивчаємо техніку і тактику гри в баскетбол, волейбол, футбол. Проводимо внутрішкільні змагання, беремо участь у міських змаганнях. Як традиція, стали проводити у школі «День фізкультурника»
Всі ці уроки і заходи потрібні, бо вони цікаві. Учні навчаються з ентузіазмом, в них підвищується тонус, бажання і настрій. Мені приємно, що в моїх учнів виховується звичка до занять фізичними вправами і вони відвідують різноманітні спортивні секції. Працюючи в Піщанській гімназії, я була керівником секції з «Гандболу». Учні приймали участь у районних і обласних змаганнях. Кожен бажав показати себе хорошим гравцем.
Вміння та бажання педагога: заохочувати учнів, поринати у різноманітні та цікаві види діяльності і при цьому дбати, щоб кожен міг знайти собі місце та зацікавленість у запропонованій справі. Коли що-небудь не виходить, не висміювати учня, а по-доброму жартувати, не підлещуватися, а жити інтересами і життям учнів. Працюючи з учнями, роблю висновок, що всі перераховані форми роботи фізичного виховання мають кінцеву мету і формувати в учнів уміння і навички самостійних занять фізкультурою у повсякденному житті. По закінченню школи, учні повинні вміти самостійно підтримувати стан свого організму.
Вчитель фізичної культури
Криворучко А.Г.


Категорія: м/о вчителів фізкультури | Переглядів: 81 | Додав: alexander | Теги: Криворучко А.Г. | Рейтинг: 0.0/0