Вівторок, 31.03.2020, 16:14
Головна Мій профіль Реєстрація Вихід RSS
Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Учитель online
Сайти і блоги адміністрації школи


Сайти і блоги учителів школи


ІКТ в навчально-виховному процесі


Інтернет-підтримка вивчення предметів

Офіційно






Поради для батьків
Приєднуйтесь!





Нам виповнилося
Статистика
Flag Counter
Скарбниця мудрості
Знання не можливо отримати у подарунок, знання даються лише, коли ти навчаєшся з натхненням та ретельністю
(Ебігейл Адамс)
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
ВСЕ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ




Все для учня



Академічна доброчесність
Захист прав дітей
Якщо тобі потрібна допомога

”la-strada”

Знаменні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

УВАГА, КОНКУРС!
Запрошуємо до участі в конкурсах:














З усіх питань щодо участі в конкурсах звертайтесь до своїх учителів-предметників
Відзнаки сайту
Пошук по сайту

Архів записів
Головна » 2019 » Листопад » 29 » Опис досвіду роботи вчителя історії та правознавства Неклеси С.А.
23:15
Опис досвіду роботи вчителя історії та правознавства Неклеси С.А.
У загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №10 працюю вчителем освітнього напрямку «Суспільствознавство», викладаю історію України, всесвітню історію, правознавство, предмет «Громадянська освіта». Маю стаж 20 років. Проблема, над якою працюю: «Розвиток критичного мислення учнів на уроках суспільствознавчого напрямку».
Суспільствознавчі дисципліни виховують та розвивають широту мислення, творчу уяву, толерантність, громадську активність учнів. У своїй практиці я намагаюся готувати молодь до самостійного життя у сповненому суперечностей сучасному світі, створити сприятливі умови для взаєморозуміння між людьми, що представляють різні культурні, етнічні й релігійні традиції, допомогти молодій людині усвідомити себе не лише представником певної країни і регіону, але й громадянином Європи та світу.
Здатність критично мислити у випускника, сформована на уроках історії шляхом впровадження інноваційних технологій, дає можливість володіти яскравими навичками прийняття самостійних рішень перетворювального характеру, адекватно оцінювати історичну та соціально-політичну ситуацію, уміти знайти різні варіанти моделювання власного й суспільного майбутнього, учні мають здібності до активної самореалізації в різних видах професійної та громадської діяльності.
Мій досвід полягає у майстерній організації формування предметних компетентностей з умілим використанням інноваційних технологій та здатності критичного мислення як засобу самореалізації кожного учня.
На своїх уроках я поєдную продуктивні інноваційні методики з традиційними, мотивовано моделюю уроки різних типів і структур, враховуючи інтелектуальну підготовку учнів. Під час уроків опираюся на власні вміння:
  • неординарно мислити, здатності до постійного пошуку;
  • знанні індивідуальних уподобань кожної дитини;
  • організації навчання шляхом постійної активної взаємодії всіх учнів класу;
  • створенні на уроці оптимальних умов, за яких природні здібності кожного знайдуть шлях до зовнішнього вияву, сприятимуть формуванню критичного мислення учнів.
Власну практичну діяльність будую на  особистісно зорієнтованих підходах із урахуванням сучасних вимог. Усю діяльність учнів спрямовую на формування ключових та предметних компетентностей, належного рівня знань, умінь, навичок. Широко впроваджую різні моделі активного навчання: від проблемного викладу навчального матеріалу й розв’язання проблемних завдань до самостійної пошуково-дослідницької роботи учнів. 
На уроках поєдную продуктивні інноваційні методики з традиційними, мотивовано моделюю уроки різних типів і структур. Сучасні уроки – це наполеглива дослідницька робота, під час якої учні через чітко продуману систему запитань і вправ відкривають таємниці історії, розв’язують послідовний ланцюжок навчальних проблем.
Для формування ключових і предметних компетентностей та розвитку критичного мислення використовую інноваційні технології:
  • включення учнів у кооперативну дослідницьку діяльність;
  • постановка та розв'язання проблемних завдань у динамічних групах;
  • навчання в дискусії;
  • розв'язання ситуативних завдань, рольові ігри;
  • колективне мультимедійне навчання, комп'ютерне моделювання;
  • використання проектних технологій;
  • технологію критичного мислення.
Для актуалізації опорних знань і вмінь часто використовую інтерактивні вправи: «мікрофон», експрес-тест, бліц–опитування, інтелектуальна розминка, прийом «вірю-не вірю». На уроках вивчення нового матеріалу практикую роботу пошукових груп, які працюють з історичними матеріалами, самостійно роблять висновки й доповідають про результати своєї роботи класу.
Домінуючою формою навчального спілкування є особистісний діалог, на уроках учні обмінюються думками, враженнями, моделюють життєві ситуації. Для цього широко використовую інтерактивні методи й прийоми: рольові та дидактичні ігри, дискусії, дебати, «коло ідей», «ажурну пилку». 
Для вирішення проблемних завдань, які мають кілька варіантів, застосовую такі методи, як: «дерево рішень», «займи позицію», «зміни позицію», «метод ПРЕС», круги Ейлера, метод «риб’яча кістка»,  роботу в малих групах. При закріпленні та узагальнені вивченого вчителька надаю перевагу творчо-пошуковому та практичному методам організації самостійної роботи учнів, проводжу роботу з підручником, додатковою літературою.
Інтерактивні технології дозволяють не тільки кількісно, а й якісно, включаючи самооцінку та зовнішню експертну оцінку, відстежувати рівень формування ключових компетентностей.
Розвитку критичного мислення учнів на уроках допомагає використання ІКТ. Практикую такі види робіт:
  • вставити пропущені слова в запропонованому (на слайді) тексті;
  • заповнити таблицю;
  • розв’язати історичну задачу;
  • рухома карта;
  • встановити відповідність;
  • встановити хронологічну послідовність.
У своїй повсякденній діяльності часто використовую візуальні матеріали, зокрема відеофільми, як документальні, так і художні: «Історія українських земель», «20 кроків до мрії», «Історія революцій», «Уроки історії Пітона КАА», «Невідома Україна» та інші.
Незамінним помічником у підготовці до уроку є онлайн-сервіс LearningApps.
У своїй практиці також використовую нестандартні уроки: під час викладання курсу «Громадянська освіта» - урок-ток-шоу «Свобода слова» в 10 кл., при викладанні курсу правознавства – круглий стіл «Права людини», уроки історії – «Північно-Східна Русь. Утворення Московського царства», урок-реквієм «Голодомор 1932-33 рр.», урок-подорож «Віртуальна екскурсія давніми пам’ятками Київської Русі-України», в 7 кл., урок-конкурс учнівських проектів «Людина Середньовіччя» в 7 кл.
Систематичними стали захисти групових проектів учнів під час практичних занять, позакласні заходи з історії  на різноманітні теми.



Постійно розробляю й проводжу нетрадиційні уроки з історії, правознавства, позакласні заходи, самостійно розробляю календарно-тематичне планування. Власні розробки уроків та позакласних заходів опубліковані на сайті vseosvita.ua., в учительському онлайн-журналі "Освітній проект «На урок»”.
За останні п’ять років переможцями ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії та правознавства стали мої учні:

2016-2017 н.р.
  • Луференко Марія (11 кл.), правознавство - ІІ місце;
  • Кабатова Ганна (11 кл.), історія - ІІІ місце
2017-2018 н.р.
  • Гожий Роман (11 кл.), правознавство - ІІ місце;
  • Цимбалюк Аліна (10 кл.), правознавство ІІІ місце
2018-2019 н.р.
  • Маркелов Олександр (10 кл.), історія - ІІІ місце;
  • Цимбалюк Аліна (11 кл.), правознавство - ІІІ місце
Мої учні стали лауреатами міських конкурсів: імені Т.Г.Шевченка, «Українська символіка» (у 2018–2019 році учениця 11 класу Лебідь Вікторія посіла ІІ місце). Також мої учні беруть активну участь і в інтернет -олімпіадах та конкурсах. Так, у 2019 році в інтернет-олімпіаді з історії призові місця зайняли учні:
  • Дементєєва Дарина (10 кл.) - ІІ місце;
  • Бабиченко Єлизавета (10 кл.) - ІІІ місце;
  • Дмитренко Аріана (10 кл.) - ІІІ місце;
  • Маркелов Олександр (11 кл.) - ІІ місце;
  • Хінцицька Міла (8-А кл.) - ІІ місце;
  • Панченко Марія (8-А кл.) - ІІІ місце;
  • Головко Катерина (8-Б кл.) - ІІІ місце.
З 2018 року очолюю шкільне методичне об’єднання суспільно–природничих дисциплін. Постійно власними здобутками ділюся на засіданнях педагогічних радах, пропагую власні педагогічні ідеї на сайті школи та сайті управління освіти.


Категорія: м/о вчителів суспільно-природничих дисциплін | Переглядів: 89 | Додав: alexander | Теги: Неклеса С.А. | Рейтинг: 0.0/0